אבל במה את עובדת?

אבל במה את עובדת, היא שאלה אותי כמעט בקוצר רוח…
אבל בדיוק בזה, עניתי לה בשקט, אני כותבת ומשכתבת בעבור הפונים אלי מכתבי אהבה.
משום מה היא התקשתה להבין אותי והניפה את היד בספק תנועת ביטול, ספק חוסר אמון משווע.
"את ממש כותבת לאנשים מכתבי אהבה"?
אני משכתבת לאנשים מילים, אני עורכת להם את הרגשות, חייכתי וכשראיתי שכלום לא חודר.. הסברתי…
יש אנשים שמאוד אוהבים, בני זוג למשל, או חברים טובים, סבתא שרוצה להעניק לנכדיה מילים או אבא שרוצה לכתוב לביתו, את יודעת.. אנשים שאוהבים, לפעמים גם פונים אלי אנשים שנפרדים ולא מוצאים את הדרך, את המילים, אנשים שרוצים לדייק את מה שהם מרגישים ולבד הם לא ממש מצליחים, לא כל הם לא יודעים, אלא שבכל סערת הרגש והרצון להעביר המון מסרים, לפעמים יוצא שמתבלגנים…
בשביל זה בדיוק אני פה, כדי להאזין לאנשים, להקשיב לרגשות שבוקעים מתוכם כמו גלים ונחבטים לא פעם באיזה במזח הרגש, והם פשוט לא מצליחים לתרגם את הרגשות שלהם למילים כתובות.
אז אני עושה סדר, כותבת את כל המילים שעולות, את כל התחושות, והופכת אותן למכתב של אהבה מדויק.
ואז, הגיעה השאלה שכמעט כולם שואלים אותי, "אבל זה לא באמת הם כותבים?!"..היא אמרה לי כמעט בלחש, אותי די מצחיק שככה אנשים באמת חושבים, הרי בכל תחום בחיים, שחשוב לנו אנו לא מתפשרים, אנחנו מטריחים את עצמנו והולכים ל"מומחים", לכאלה שזה מקצועם, כאלה שיודעים.
והרי אין דבר יותר אישי מלספר למישהו סיפור אישי, ולפעמים דווקא לאדם זר, קל הרבה יותר והרגש פורץ החוצה במלוא הכוונה והאמת…
נניח כלה, שרוצה את חתונת חייה, פונה למעצב הנבחר, פורשת בפניו את חלומה וחזונה, ומתארת במילים את מה שהיא רואה בעיני רוחה.. גם זוג שנקלע למשבר, או אפילו משפחה, לא פעם נגשת לפסיכולוג, לקבל כלים או הכוונה.. אז אומנם אני איני מטפלת, אבל זה בדיוק מה שאני עושה, מצליחה לדלות מבין אלפי מילים ולזקק רגשות לתיאורים מדויקים, גם כלות שרוצות ברכת כלה אישית ולא מוכנות להסתפק בנוסח הדתי הרגיל, מגיעות אלי ומגוללת את סיפורן האישי כל כך, אותה אני הופכת לברכת כלה מרגשת..
כולם אוהבים, זה נכון, אבל לא כולם יודעים להביע במילים כתובים את הרגשות המציפים אותם, ומכתב, למרות עידן הקיצורים וההודעות, נשאר לנצח ומעורר זכרונות, ואפילו מביא לכדי דמעות..
לכולם מגיע איזה צרור מכתבים במגירה פרטית, לא?

פוסט זה פורסם בקטגוריה מאמרים וכתבות שלי, מה אני כותבת?, עם התגים , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

